Tuesday, November 11, 2008

Keracunan Makanan

Asyik jawab soklan tagged.. aku sampai lupa nak hapdate ape jadik kat aku semlm. Lepas jek hapdate entry weekend tuh.. aku diserang kepeningan kepala yg amat hebat. Aku igtkan kesan dr tidor yg tak cukup waktu weekend tuh. Then aku rasa mual. Pastuh perut aku kejung. Tetibe, perut aku keras. Rasa macam nak meletup pon ada time tuh. Tepon my Encik Bab. Mengadu la kononnya.

I tried to take a nap. Tak jalan. So aku g toilet. Mencuba utk membuang ape yg patut. Damn. Tak berjaya. PA aku si Ateh tuh suruh aku minum air panas. I did. Pas tuh aku rasa cam nak melayang jek diri aku. Ateh bagik aku panadol. Aku telan. Pas telan aku cam ok sket. Time ni aku dah call my Encik Bab utk dtg amik aku kat office. Aku mmg tak larat nak drive. After tepon my Encik Bab, aku turun anto brg kat keter. Letak jek brg kat keter tuh, aku rasa cam ada torpedo serang aku dr dlm perut.. Nahhh.. amikkkkkkkkkkkkkkkkkk............. aku muntahhhhhhhhhhh kat basement parking tuh jugak. Nalekk pucikk!! Menggelabah aku carik air mineral dlm keta. Nasib ada. Aku bersihkan apa yg patut. Ngam-ngam jek lepas bersihkan tuh.... Tetibe.. aku rasa angin puting beliung plak dtg serang.. Bushh!! Dah kotor balik parking tuh. Bekalan air plak tak mencukupi utk aku buat keja2 pembersihan. Sudah nya??

Aku alih keta tutup bahagian muntah aku tuh.. Hahaha.. Cover line cemerlang. Keji kan? Abih nak wat camne??? My Encik Bab terpaksa tinggalkan keternye di basement utk anto aku balik rumah. Cian dia. Dah ler tgh bz. "Saya tau awak sayang saya!"

Pas my Encik Bab paksa aku minum ENO segala... Dia suruh aku rest and he went back to Petronas to settle his things. Lewat malam dia smp lagik dgn membawa bubur ayam Mcd. Kena paksa makan. Perut aku time nih masih kejung lagik. Pas makan aku tido tak sedor diri.

Pagi tadi Encik Bab anto aku g keja. "Macih sayang.. for taking care of me.. soo shweet of u.."

Ari nih start angkut kotak2 kecik ke office yg baru. Esok movers akan dtg n angkut segala meja, lemari, cabinets.. ape je la yg besor. I like my new room but at d same time, I am gonna miss half of my staff. :(

Esok mlm kami akan pegi makan kat Shogun Restaurant One Utama. Yeay.

2 comments:

Kasut But Ceri Merah said...

alaaaa siannnn...
m,akn per sampai keracunan nehh?
i kalo dah kene cam tu i ami vitagen.. so far leh baik dalama masa yg singkt. Insyaallah..

Unknown said...

ciannnnya .. nasib darling ada .. hehehe ...