Wednesday, September 2, 2009

Puasa di rantau abang eh orang! *UPDATED*

Hari ini saya akan berbuka puasa di...

***************************************************
***********************************************
*******************************************
***************************************
***********************************
*******************************
***************************
***********************
*******************
***************
***********
*******
****
**
*


Hard Rock Cafe Jakarta!!!!!

Makan secara percuma plak tuh.
Harrusss la melantak sampai lupa diri kan?

Hilang segala usaha nak kurus konon!

Tapi kan..

Saya qada' balik dgn tidak makan benda2 berat sewaktu bersahur.
Enuff dgn yoghurt dan orange juice.

Begini lah nasib berpuasa di perantauan....

*UPDATED*

Sejurus selepas saya update entry ini, kepala saya tetiba pusing.
Rasa cam tempat yg saya duduk ini beralun.
Pastuh tetiba badan terhoyong-hayang plak.

Kendian kat luar riuh rendah.
Rupanya GEMPA BUMI!!!!!!

Staff semua berlarian turun bawah.
Saya pon tidak ketinggalan.
Jantung bergerak laju.
Mulut ni tak henti-henti minta doa pada Tuhan.
Mintak segala-galanya diselamatkan.

Keluar jek bangunan, ternyata sangat riuh rendah.
Ada yg menjerit.
Ada yg panic.
Ada yg cool.
Ada yg berkaki ayam memakai boxer tanpa baju.

Ada gempa bumi berlaku di Tasik Malaya (hampir dgn Bandung) berukuran 7.3 skala richter.
Tp kat Jakarta nih gegaran dia rasa agak kuat jgk.

Iskk...

Sekali lagi pengalaman yg begitu menakutkan.
Alhamdulillah, saya masih bernafas sehingga kini.

Walau bagaimanapon, upacara makan percuma di Hard Rock tetap akan berlangsung.

Saya akan pastikan saya makan sepuas-puasnya utk menghilangkan rasa debar ini.



7 comments:

l i e y n said...

cool!!!

suediauseus said...

adeihh .. makan jgn xmakan .. td gegar dh hilang brape kg dh tu :P

:: || Mrs. Izwan || :: said...

ya allah bep. sib baik selamat. takpe, bulan puasa ni, insya Allah, Allah lindungi orang yang beriman dan beramal soleh.. cewahhhhh *malu aiiii keluarkan kata² camni*

Syima Syaz said...

ish takutnye lah....
doa2 selamat lah ek...susah kan kat negara org.negara sendiri alhamdulillah takde apa2

eZa said...

berbunyi² alam gempa kat opis aku semalam...

alhamdulillah jakarta rasa gegar je. take care babe!

SYAbAR said...

Allah akan sentiasa melindungimu along....

Marsha~ said...

astaga.. takut jugak ek.. mcmc2 hal le indon ni.. ape2 pun kau mesti selalu hati2 ye nok...

makan free mmg best.. aku dah lama tk makan free kt tpt mahal ni.. huhuh