Thursday, September 10, 2009

Lagi 6 hari!!

Yes, saya ada lagi 6 hari seblom bisa pulang ke KL!!
Rasa excited sgt nih.
Rindu pada Sang Suami tuh tak yah ckp la.
Especially bila ari tuh demam sengsorang melepet kat dlm bilik.

Selalunya kalo demam / sakit, saya akan dilayan macam princess oleh Sang Suami.
Food and drinks will be served.
Walaupon adakalanya air teh yg Sang Suami buat tuh rasa macam air kosong, tp saya tetap minum sbb Sang Suami dah make effort kan.

My cough dah gone away tp hidung masih sok sek sok sek.
Mencikk!

Skang nih tgh kecoh pesal kes S.W.E.E.P.I.N.G Malaysia tuh.
Mmg agak menakutkan jugak la.
Tapi bila tgk keadaan di sekeliling, aman.

Kadang-kadang saya rasa media saja nak propah ganda kan issue ini.
Baik media kita atau media diaorang.
Sama saja.
Yang ni hentam yg tuh.
Yang tuh hentam yg nih.

Sudahnya yg tersepit ialah orang-orang mcm saya yg mencari rezeki di rantau orang ini.
So far, saya masih dilayan sebagai Puan Sri kat office ini.
Tak de plak staff-staff saya yg buat mogok tak nak keja dgn orang-orang Malaysia.
Mereka sedar kot, orang-orang Malaysia inilah yg bagi derang makan utk hidup.

Bukan nak bermegah, (saya pun makan gaji ya!) tapi itu kenyataannya.

Mereka di sini terpaksa bersaing demi sesuap nasi.
Every 16th of the month, when my HR Manager bagi saya penyata gaji masing-masing utk disemak, saya rasa sayu jek tgk figure gaji mereka.

Tak perlu tengok gaji office boy, driver dan receptionist la sbb itu mmg bisa buat airmata ini bergenang.
Gaji executive dan manager di sini pula lebih kurang aje dgn gaji receptionist kita di Malaysia!!

Kadang-kadang saya mengeluarkan sendiri duit poket saya bagi upah pada office boy yang mana dia juga merangkap cleaner apartment saya.
Every Tuesday and Thursday, dia akan membersihkan rumah saya termasuklah membasuh pinggan kalo ada yg tertinggal, menyapu rumah, mengemas tempat tidur, mencuci toilet etc.
Pada driver juga kadang-kadang saya bagi duit makan tatkala dia menunggu saya ke mall utk menghabiskan wang.

Saya anggap wang yang saya bagi tuh sebagai sedekah pada mereka.
Pada kita IDR 50,000 itu kecil.
Pada mereka, itu bisa dibuat makan 3 hari.

Ditambah plak minggu nih sepanjang minggu saya berbuka puasa percuma.
Kena entertain orang-orang telco.
Hard Rock la, Dapur Sunda la, Ming Restaurant la, Emporium la, Pacific Place la..
Naik jemu den di buek nyo!

4 comments:

MamaIcha said...

wah!!! tak sabar mahu cuti kan...tapi tak lama dah tue :D

p/s : lama ker cuti raya???

suediauseus said...

smoga dipanjangkan umur dan murah rezeki selalu .. :) get well soon!

Kasut But Ceri Merah said...

alhamdulillah..
murah rezeki tu kalau suke menderma...
teruskan niat baik kamu tu sayang...

Marsha~ said...

kat sana jurang hidup terlalu besar.. tp kalau dah kaya, gila babun punya kaya..... hermm.. bengang gak psl nak halau org msia kat sana tu... cis