Friday, September 4, 2009

Contest dan Saya

Lately nih bila saya ber-blog-hopping, rata-rata bloggers tgh sibok menganjurkan contest.
Bermacam-macam contest yang ada.
Dan ramai jugak yg participate.
A good thing though.

Tapi..

Kenapalah saya tidak ada minat utk ikut contest2 ittew?
Some of the contest I find it very interesting.
And I think you can make alot of new friends just by hosting a contest.

Dan secara tiba-tiba, pasti rating blog anda juga akan naik secara mendadak.

Hmm..

Should I or should I not?

Honestly saya lebey suka to keep it low.
Walaupon tidak ramai yg membaca blog ini tp yg pasti there's a loyal reader.
Ada jugak diantara my readers yg takde blog pon.

I would prefer people who reads my blog sbb diaorg ikhlas nak read my blog.

Saya tidak mengutuk bloggers yg buat contest-contest itu, sebab itu hak mereka, blog mereka.
Saya juga tidak mengeji peserta-peserta contest ya.
Itu juga hak korang.


Dan 1 lagi, saya ini jenis yang amat jarang meninggalkan comment kat blog2 orang lain.
Ianya bukan bermakna saya tidak membaca apa yang diceritakan tapi saya hanya meninggalkan komen bila entry itu pada saya memang sgt menarik.


Sekian harap maklum!

13 comments:

SYAbAR said...

Sokong sgt... tak ramai org baca blog kita pun tak pa asalkan yg baca tu ikhlas menerima entri itu seadanya.

Sesekali joint tak kisah... masing2 punya keinginan. Ramai yg invite minta joint contest tp aunty yg pikir 2-3 kali, maklumlah kita ni bloggers VETERAN.... biarlah yg muda. Kang ada yg ingat TERLEBIH SUDAH....

Mrs Zamzuri said...

hehehe...

aunty masih muda di jiwa apa!

Mrs Zamzuri said...
This comment has been removed by the author.
Suzana Ikram said...

huhuhu.. no komen.. nnti ramai yg x suker plak.. hehehe..

eZa said...

aku sokong! x bermakna tak tgal komen kite x bace ye dak? ;)

Memey Anuar said...

hi there.
u're right. biar org baca kerana ikhlas.
and FYI, saya baca blog ni hampir setiap hari. I got ur link from hanie + FD. They are my friends.

Hari ni, tergerak hati nk tggl komen :)
Take care, u.

Gieyana said...

haha..betui tue..lately mmg demam contest....cam H1N1 gitu...

suka posting ko nie...ada pro n contra...setiap blogger punyai hak masing2 kan...

Iza said...

yeah..my blog is just another means of expressing n personal indeed.But sometimes i found it very interesting knowing that u have silents reader..hehe..

iBu ZulFaQar RayYaN said...

hai qimie..ehhehe..aku dah lama dah baca blog kau..tapi tak pernah comment..ehheheh...:)

rokiah@rocky
XSMTPD...

Unknown said...

kakak,add me at ym ok? ada benda nak tanya. nawal dah add akak . thanks.

fauzuskamaruddin said...

hi sis,cmne puasa kt jakarta???

i agree with u....like mine traffic tk byk punn sbb blog saya tak femesss heheh...tapi tk kisah pung....tapi kdg kdg join juga contest suka-suka mane tau dpt hadiah ehehe.....

btw sis i mmg de test coding kt blog lagi satu..but then tersilap ape ntah....tu coding i save tu coding len...thx for ur info

take care

Syima Syaz said...

hehe..
saya pun tak kish nak baca ke,nak comment ke ape ke sbb blog saya merepek2 je kn...=)

Ili Saharudin said...

kita tulis blog tuk suke2.kalau orang suke, lagi baik la kan. n kita keep on read org lain punye untuk luaskan pengalaman. but somehow i like blogger komuniti.dalam diam ia memberi kita sokongan.silent killer~hehehe