Thursday, May 21, 2009

Aku dan Diri Mu..


Sedar tak sedar, dah sebulan lebey aku jadi seorang isteri.
Memula tuh macam takde perubahan sangat.
Almaklumlah, masih di peringkat HORNYMOON lagik.
Tapi, bila dah lama-lama nih baru aku dapat rasakan perubahan ke atas diri aku.

First of all, aku dah makin kerap memasak.
Satu perkara yang amat susah utk aku laku kan sepanjang kehidupan aku 28 tahun yang lepas.
Tapi kini boleh dikatakan paling kurang, seminggu sekali aku akan masak utk sang suami.
Hari-hari aku godek resipi dekat internet nih.
Kalau tak sempat, aku siap mintak mama SMS lagi resipi.

Walaupun aku sedar yang aku bakal digelakkan oleh mama, tapi aku redha.
Untuk sang suami tercinta.

Antara menu yang aku dah masak selain dari kepakaran aku membuat sphagetti bolognese,
Aku dah masak kangkung goreng belacan.
Aku dah masak ayam masak merah.
Aku dah masak mee hailam.
Aku dah masak nasi beriyani ala2 nasi bukhari.
Aku dah masak laksa.

Dan yang buat aku sangat-sangat bangga, aku bukan masak utk sang suami sahaja.
Malah utk seisi rumah.
Baik rumah Cheras mahupun rumah Selayang.

Hebat sungguh aku rasa!


Secondly, aku rasa semenjak lepas kawin nih, nafsu amarah aku semakin berkurangan.
Panas baran aku macam dah ilang.
Ada lah sekali dua terlepas tapi tidak lah seteruk dulu.
Bertahun-tahun aku cuba nak ilangkan perangai buruk aku yang nih sebelom ni tp gagal.
But Alhamdulillah.. skang nih sikap tuh macam ilang dengan sendirinya.

Tapi awas ya sang suami, sikap KUAT MERAJUK saya masih kekal.


Itu antara benda-benda positive yang berlaku dlm hidup aku setakat ini.
Dan aku harapkan akan muncul lebih banyak lagi lepas nih.


Oh, sesungguhnya aku rindukan saat-saat di bawah ini!!!

7 comments:

nerry nerry strawbery said...

yess benda2 yang aneh cam ni akan buat kita bangga gilas.. keep it up..masa basuh beras selawat nabi 3x that's the trick for sang suami sayang.. dari mulut singgah dihati baru ke perut ha ha..

Gieyana said...

bagus2 tue..bkawin nie byk himahnya kan! tunggu biler ada bb nanti sikap merajuk tue pon akan kurang gak!

Mrs Zamzuri said...

Nerry : thanks babe for d tips!

Gieyana : Tapi majuk dgn suami itu indah kan?

SYAbAR said...

Bagus2.... inilah cabaran berumahtangga. This means that ur hubby has a sense of controlling your mood.. Keep it up Zam.

Along, ikat kasih-sayang suami dengan air tangan seorang isteri. Byk lg petua kau boleh ciluk dr auntie. Ceewah!!!!

Aida said...

wahh .. bila pulak aku boleh makan spageti kau tu .. eza punya dah sudah .. hehehe

nURmALa mAZLan said...

qimie...
wuuuaaaa~~~~
sedih nyer...kiya pun rindu la moment tu.. rindu sgt..serious~~hehehe~

Mr. Kimmy said...

ehemm.. ehemm.. mekacih syg...