Friday, December 26, 2008

Marcell-icious.

Gue senang banget kok hari ini. Emangnya ketika gue lagi asyik browsing on MARCELL new songs, gue lagi jumpa kok the link to his blog. Yes, MARCELL jugak memblogging dong. The link is http://the-tao-of-marcell.blogspot.com/ . Gembira kok. Gue emangnya a big fan of MARCELL. The blog is of course in bahasa Indonesia. (That's the reason why gue langsung terikut-ikut.. haha) Ada yg gue paham ada yg nggak.

Ehem ehem.. (membetolkan anak tekak ke bahasa Melayu).

MARCELL skang nih sedang bercinta dgn minah dari Singapore yg dok kat Malaysia (Thanks AIDA for d info!). Chantek jugak minah nih. Celebrity jugak. Kire padan lah dgn MARCELL nih. They are getting married next year kot. Minah nih pon blogging jugaks. Rina Melati Adam nama dia.

Last 19th Dec MARCELL ada buat showcase lagi kat KL nit but too bad la kan masa tuh aku kat mana la plak kan.. :(. Anyhow, I still remembered 2 showcase yg MARCELL performed yg aku sempat pegi.

The first was on 2005. Masa tuh kat dia buat show dgn Glenn Fredly kat Sunway Resort Hotel. It is a charity show. Aku dapat pass media masa tuh. Aku tak bawak camera la time tuh but I've brought my Videocam. I've recorded semua lagu yg MARCELL perform masa tuh.

The 2nd was last year. Show kat Planet Hollywood. On 19th Aug 07. A day after bday Encik Bab. Tp masa tuh aku still kawan la dgn Encik Bab. I've dragged him along ke Planet Hollywood atas alasan aku nak celebrate bday dia. Irda, Zie and Ikhwan (BONG) tagged along masa tuh.

Mmg happening gilakkkkkk... Aku dah cam sawan dah. Walaupon tak dpt dok dekat dgn stage, its more than enuff.. sbb ape? Sbb nye... lepas jek show tuh.. walaupon pada mulanye agak frust sbb tak dpt amik gambo lagi dgn MARCELL.. aku pon bantai la main pool sama-sama dgn Encik BAB.. Tup-tup.. bley plak si MARCELL tuh pon muncul gaks kat area pool tuh.. ape lagik.. meloncat katak la aku.. Finally!! Dapat gaks amik pics dgn BF idaman ku terchenta ini!!

Seblom MARCELL perform tuh, bley plak mamat nih ada kat situ jugak. Kire nih 2nd choice la selepas MARCELL. Haha. Siap lentok lagik...

Yang ini yg paling berharga! Dia siap peluk aku lagik! Harus aku tak tido malam ari tuh.

Bday celebration ke mana.. Encik Bab aku biarkan terkontang kanting layan bola between MAN UTD vs MAN CITY which end up MAN UTD kalah plak tuh..

Those were among the good times that I've had...

3 comments:

Unknown said...

pembetulan .. minah tu ekceli dari s'pore cuma mengembangkan bakat kat m'sia .. s'pore kan kecik je industri perfileman dia org .. hehehe .. pastu janda anak satu kalau tak silap .. tp cun ...

Mrs Zamzuri said...

hahah. ok. aku pon baru tau dia couple dr blog dia. hahaha..

Nurmala Mazlan said...

oooo..aha..
marcell nyer gf skang ni pelakon dari singapore dan kalau x silap lagi yg main citer dendan time2 ari selasa kul 11pm tu