Tuesday, December 2, 2008

Blog Marathon Part 2

Ok. Sambung. Ari Ahad ari tuh as early as 645 am aku dah bangun. Nak kena ada dekat rumah Kak Long by 745 am. Kak Long mintak tolong angkut bebudak futsal since keta tak cukup. Fyi, Abg Long is d coach for 2 futsal teams called Minda Mahir 15 and Minda Mahir 18. His futsal teams nih mmg selalu la keluar masuk suratkhabar sbb byk masuk & menang competition.

From rumah Kak Long kat Taman Samudera, Gombak tuh we headed to Tmn Bukit Segar, Cheras. Yes, Cheras-Gombak-Cheras. Arrived the venue at 9 am. Abg Long bz uruskan registration team-team dia. Aku dan Encik Bab bz mengunyah dan meratah ayam.

Ada 2 org anak Kak Long yg turut serta dlm team futsal nih. Dah bapak nye coach kan haruslah anak-anak interframe. Yg Angah main utk 18 and Alang main utk 15 nye team. Aku tak igt la pulak kan berapa byk team yg join tournament nih. Yg aku tau the tournament is sponsored by Admiral.

Inilah dia venue tournament futsal tuh seawal jam 10 am.

Keadaan langit pagi itu. Sangat terang dan terik dan chantek skalik.

Antara team-team yg ada. Ada 3 category semuanye. Bawah 15, Bawah 18 and Open.

Muka aku yg tak cukop tido then kena bangun pagi dah tuh kena mengadap matahari plak tuh. Waktu nih kulit aku belom tan lagik.

Encik Bab pon muka tak tan lagik masa nih. Muka org yg tensen sbb kena bangun awal di pagi Ahad.

Ini Angah tengah beraksi. Yang berkasut futsal merah.

Team Angah managed to performed sampai quarter final.

Yg berbaju putih tuh Abg Long. Dia tgh buat briefing kat team Alang plak.

Nih Alang.

Team Alang tak bernasib baik. Tak lepas ke 2nd round pon.

Time nih matahari betol2 terpacak kat atas kepala.

Tuh Kak Long tgh bz mintak lagu-lagu lama dr Encik Bab.

Aku rasa macam pelik jek bila Encik Bab buat rambut cenggitu.

I am in love with this shot.

Game tamat lebey kurang jam 6 pm. Aku nye janji dgn Hana pon ilang tah ke mana. Patutnya kami nak ke The Curve. Tp apakan daya ku... Kena angkut plak bebudak tuh balik ke Taman Samudera. Lepak rumah Kak Long jap.

Kak Long tak abih-abih mintak aku decorate kan rumah dia secepat yg mungkin. Aduhai. Sabor ek Kak Long.

Dr rumah Kak Long, kena pegi Petronas sekejap. Nak kena bank in duit sales. Berpinar bijik mata aku yg sememangnye dah penat + ngantuk nih mengira duit yg bukan sedikit jumlah nya.

Kami selamat sampai rumah jam 9 pm. Dan aku terus demam. Menggigil tak hengat lepas mandi. Then turun makan. Pas makan aku menggigil. Depan TV jugak aku berselimut sambil Encik Bab dok tgk bola Man Utd vs Man City. Pas abih bola Encik Bab balik sebab kol 5 am dia nak kena jemput adik dia kat Sg Buloh plak. Kesian Encik Bab aku. Khidmatnye diperlukan oleh semua adik beradik dia.

Semlm pagi bila bangun utk g keja, aku rasa badan aku cam ok jek. So aku g la keja sbb ada 3 meetings yg nak kena attend. Tup2 petang semlm, aku dah start rasa badan aku tak sedap balik. And masa nak balik tuh, mmg badan aku panas balik. Sah aku demam balik nih. Pas makan ubat, aku tido.

Pagi tadi, badan aku dah ok balik. Pelik. Nak g klinik pepagi nih sah2 la doctor ckp aku tak demam kan. Tunggu petang nih tgk dia demam balik ke tak. Kalo demam, aku nk g klinik mlm nih jugak.

0 comments: