Friday, January 16, 2009

Usaha Tangga Kejayaan


Remember the pic above? Yeah.. it's my Recep nye kasut that I've bought months ago. Well, a few days back...
Saya beranikan diri saya utk mencuba kasut itu.
Dgn harapan yg tinggi menggunung... i gagahkan diri berjalan dgn kasut itu.
It is my very first time to have such height punya kasut.
It's 3 1/2 inch rasenya.
1 perasaan menyelinap dalam sanubari ini.
PERASAAN TAKUT.
Ya saya takut dan rasa cam tumit kasut tu nak patah jek.
Saya gagal.

I told my Encik Bab. Meluahkan perasaan takut.
Siap mintak dia pegang aku kuat-kuat time berjalan ke sana ke mari nanti.
Sudahnya..
Encik Bab suruh aku beli kasut yg sama tinggi mcm ni and start practicing.
Yeay!

So hari ini, bersama-sama Eza dan Aida, kami ke The Gardens.
Usha dekat Isetan and Robinsons.
My plan was to get d same color or more or less la so that I could use it as practicing material and if by the time aku nak sanding nnt, my confidence level still low, I still have options utk pakai kasut yg aku dah biasa pakai kan.
Sepasang demi sepasang. Ada yg dah berkenan and it suits perfectly to the theme color... tau-tau tak de size!
Arghh!! Ada jek yg tak kena.
Pencarian berakhir.
Gagal lagi.

Anyway, aku akan usahakan jugak utk dapatkan kasut tuh dlm minggu nih jugak.
My weekend KPI.
Malam nih cousin aku yg selalu berebutkan wedding date dgn aku tuh sampai dr Sabah.
Esok nak kena bawak dia pegi beli kain utk dia n the tunang, Rina.
Nampaknye aku dah cenderung utk jadik wedding planner nih.
Amin.
Sesambil itu aku akan paksa derang pegi Pavillion jugak.
Aku nak tgk kasut kat sana pulak.
Dah tuh nak usha cincin utk my Encik Bab.
Tiffany & Co perhaps. Or Gordon Max.
It's Silver and Titanium made off. Should be cheaper then Suasa or Platinum of course.

Wish me luck ya'all!!

4 comments:

Kasut But Ceri Merah said...

oh bebeh..
cuba jgn x cuba...
selamat berjaya!!!

Unknown said...

mencari kasut juga sgt meletihkan,lagi2 untuk big day

my time will come
sila la en tunang gigih mensabarkan diri mencari sepasang kasut kan..

kazen rebut tarikh kawen
ramai rupanya menghadapi masalah yg sama

hidden.wing said...

happy hunting qimie :)

Iza said...

Dont worry baybeh..u can do it!!