Friday, September 12, 2008

Raya Preparation

Sana sini blog yg aku baca semua dah bercerita pesal persiapan Hari Raya. Well as for myself unlike past years, tahun ini aku lebey berjimat. Chewah! I haven't get any things yet for myself. Yang aku belikan is all for Danisha. Ahaks. A couple of days ago I brought Danisha to Midvalley. All by myself. (Practice ok?) Harus la kan semua sales person tuh igt tuh anak aku. Semua butik baby aku masuk. Kat jusco pon masuk tp semua aku tak berkenan. GAP pon tak de yg menarik. And to make it even worse, semua baju baby perempuan mostly are in PINK color. Aku tau la aku nih obsessed dgn pink color tp up 2 1 point, aku sendiri cam rasa boring dgn color ittew.

So we went to Guess Kid. Memula cam nampak cam biasa je la.. Jeans, Denim skirts semua tuh Danisha dah ada... Tup2 terpandang plak denim dress. Commey banget.. Ye lah kan, all dis while, Danisha punya dress semua yg flower2 punye.. Nih denim dress.. mmg lain la kan.. And it is so sexyyy... Yg si Danisha nih plak.. masa aku nak kuarkan dia dr stroller utk test baju tuh, dia bley plak behave kan. Then bila sarungkan baju tuh, dia macam happy sgt.. So aku pon without a doubt amik je la baju tuh eventhough it cost me RM 159. Hahaha... Takper aku akan pastikan baju tuh adik dia and anak aku akan pakai jugak.. Hahahah... (Insyaallah)

Then masuk plak bab kasut. I went to Adidas. Nothing interesting. Puma too. Nike jugak. End up aku masuk Converse utk tgk kasut aku ekceli tp tah bila masa plak Converse ada kuar utk baby. And it's in purple color. Ada gambor game digimon lagik. Heheh.. So I bought that one.

Memang meriah la Danisha tahun nih. Nenek dia nye kawan pon ada belikan dia 2 pasang baju. Then mummy dia lagik belikan dia Denim skirt Roxy, Baju Kurung 2 pasang, Crocs.. Tuh tak termasuk lagik yg nenek dia nak belikan this Sunday. Siap nenek dia nak g shopping kat Pavillion plak tuh.. Memang beruntung jadik cucu sulung nih kan...

Last weekend ada jugak pegi Jln TAR together with my Encik Bab tp saya sikit pon tak berkenan ng baju kat situ. Unlike past years, berlambak giler org jual baju tp tahun nih sket jek.. Or mungkin it's still early. Sunday nih I'm going to PKNS Shah Alam plak. Kalo takde jugak yg berkenan, I dont want to get any baju kurung. Baik aku carik seluar jeans. Hehhe...

My Encik Bab plak dok beria-ia nak belikan aku gelang kaki. Walawehh... so noottt me!! I tried to pursuade him to get me something else instead of the gelang kaki.. tp as usual jawapannya sangatlah mendukacitakan. Bukan nya dia tak tau I am more to gadget instead of all this gurly thingy. Haih.. apelah nasib. When I told Iza about it.. Minah tuh gelakkan aku bagai nak rak. Cheh! Sabor Qimie sabor. Ini adalah ujian. Haha...

Other than the baju raya, I was busy baking biscuit raya. Mengambil order buat chocolate chips cookies as usual. Rasanya tahun nih dah tahun ke 4 kot dok cater bisnes nih. Regular customer dah ada. Alhamdulillah ada la duit raya sket. Ahak...

I'm off to Dewan Perdana Felda. Till then...

1 comments:

Anonymous said...

tu yg bestnya shopping kat kl ni... byk brand best.. kat melaka ni hape yang ade.. tapi ade butik hallmark baru bukak, tapi aku belum serbu lg...
untungnya jadi anak dan cucu sulung kan? mak ngn adik aku berhabis untuk belikan baju dan gelang raya utk anak aku.. kepala bob pun hampir botak woo.. yang anak lain, mak lain.. tu sebab dia larik gi belayar carik duit byk2.. huhuhuhu