Monday, November 23, 2009

Mengidam.

After spending 22 days here in Jakarta (the longest so far!),
Saya mendapati diri saya sangat mengidam all these yummy food!

Matikk!

Selama 22 hari dekat sini, saya mencuba sedaya upaya utk berdiet,
Dgn harapan time balik KL nnt org akan tegur saya nampak kurus.

Which, mmg selama ini time balik KL org ckp badan saya dah turun sikit,

Tapi..

Bila dok beberapa hari kat KL tu, badan saya akan naik meletop2 kembali.

Oleh yang demikian, setiap kali berada di Jakarta, saya akan berusaha utk berdiet.
Supaya time balik KL, kalo naik pon, org akan cakap berat badan saya maintain.

Hammiikkk!

Selama 3 weekends saya di sini, saya dgn jayanya berjaya dok kat rumah tanpa pergi ke mana-mana selama 2 weekends!
Langsung tidak ke mall.
Cuma makan-tido-tgk DVD sajork.

Ehh. Ada la ke facial dan saloon rambut utk buat hair treatment jek.
Itu pon kat bawah rumah bukan kat mall.

Hebat kan?

*Jimat la sangat Qimie hoii! Minggu pertama ko pegi mall tuh ko berabih tak hengat donia tak hengat la plak kan?*

So, bila dah lama sgt merantau nih (lama la sgt kan?),
Saya pon terbayang-bayang la makanan yg saya pasti akan makan nnt.


First of all, saya nak carik roti canai yg sgt lembut and enak dimakan begitu sahaja. Ada rekemen?


Then saya nak carik nasik lemak depan KL International Hotel Chow Kit Road.
Tempat dia kalo tgk mmg ala-ala bley buat tak lalu nak makan. Tapi nasi lemak dia saya sgt suka! Inilah nasi lemak lorong hitam.


Sate adalah antara makanan kegemaran. Kat Jakarta nih sate dia bley buat saya loya tekak!


Burger sepah. Dulu dekat rumah lama saya ada 1 yang terbaek. Tp nampak gayanya skang nih kena carik yg asal ada. Oh, kat rumah FIL ada 1 yg bley la nak makan.
Dekat Jakarta ni saya tak pernah makan burger.


Last but not the least, saya nak paksa mama masakkan saya kari ikan bawal ini! No matter where you are, masakkan emak adalah yang terbaik! Tapi serious, mama saya mmg pandai masak!

*Semua pics dr google dan telah di touch up*


So kawan-kawan, agak2 berbaloi tak saya diet kat Jakarta nih??
Muahahahahahha...


4 comments:

Mag said...

lain mcm bunyi nye=D

ouh beger sepah~ mau g cr mlm ni

SYAbAR said...

along nak pekena roti canai esp mutabak, pi kat sg besi.. mamak dkt dgn pasar sg besi tu...

nak pekena kari kepala ikan.... mana lg kalau bukan dekat gerai tepi highway kat wisma KWSG tu...

Anonymous said...

lama dah gak berpantang nasik lemak. tp tgk pic ni, rs mcm nk langgar pantang aja ;)

icarl and icca said...

roti canai yang lembut dan rangup yg terbaik pernah saya makana di jalan gurney. nama kedai tu ValentineRoti kat sebelah sekolah rendah jalan gurney! dipersilakan pergi ya buk.

tapi, kat area Sri Damansara juga ada roti canai yg sedap giler.... meh la dtg jemput saya! eheheheee